MEDICAL KINESIO TAPING

Medical Kinesio Taping biedt verlichting bij (sport)blessures, weefseltrauma en vochtophoping. Het ondersteunt bij rugklachten, houdingscorrecties, littekenweefsel en spierklachten.

De methode komt uit Japen en is gebaseerd op het principe dat het belangrijk is om spieren en gewrichten actief te houden, ook tijdens een periode van herstel.

Speciale tapeMedical kinesio taping
Speciale tape wordt op een bepaalde manier op het lichaam aangebracht. Het bevordert de drukvermindering onder de huid de bloedcirculatie en lymfeafvoer. Het ondersteunt spieren en gewrichten zonder dat het de bewegingsvrijheid belemmert. De pijn neemt af en het herstel gaat veel sneller dan bij veel andere behandelingen.

24 uur per etmaal
De tape is elastisch, waterbestendig en antiallergisch. Het kan een aantal dagen blijven zitten zodat de behandeling in feite 24 uur per etmaal doorgaat.

UPLEDGER

Met een heel lichte druk wordt het functioneren van het centraal zenuwstelsel verbeterd. Dat stimuleert het natuurlijke genezingsproces van het lichaam en versterkt de weerstand tegen ziekten.Dat is de krachtvan Upledger.

Vergeten trauma's

Tijdens ons leven hebben we ons ontelbare keren gestoten en zijn we regelmatig gevallen. Daardoor hebben we een veelheid van trauma's opgelopen. De meeste van deze trauma's daarvan herinneren we ons niet meer eens, maar ons lichaam wel!gezicht.jpg
Een trauma veroorzaakt soms meteen klachten, maar het kan ook vele jaren duren voordat klachten tot uiting komen.
Veel therapieën zijn er op gericht om de symptomen te behandelen. Pijnstillers, antidepressiva, bloeddrukverlagende medicijnen en massage op de pijnlijke plek moeten dan de klachten verminderen. Maar aan de oorzaak van de klachten wordt niets gedaan.

Dat is vreemd, want als er een lampje gaat branden in het dashboard van de auto halen we niet de zekering van dat lampje eruit, maar gaan we op zoek naar de oorzaak: naar de reden waarom dat lampje gaat branden.
Dat doet de therapeut ook bij uw lichaam. Hij doet dat met neurale en neuromeningeale manipulaties. Met behulp van de anatomische kennis en deze  manipulaties kunnen we de oorzaak van uw klachten zoeken en behandelen.

NEURALE EN NEUROMENINGEALE MANIPULATIES

Eduard de Graaff heeft verschillende cursussen neurale en neuromeningeale manipulaties volgens de methode Barral gevolgd.
Met deze techniek helpt Eduard mensen met klachten als gevolg van trauma's en ongelukken.
Hij maakt daarbij gebruikt van het zelfregulerende mechanisme van het lichaam. Met deze therapie vergroot hij de belastbaarheid van het lichaam.